-
Το καλάθι αγορών είναι άδειο!
Το καλάθι αγορών είναι άδειο!
To 1992 ο οίκος Thierry Mugler κυκλοφόρησε στην αγορά το πασίγνωστο πλέον Angel. Με την πάροδο του χρόνου, το άρωμα αυτό πόλωσε το κοινό χάρη στην ιδιαίτερη φύση του. Μέλι, μαύρη σοκολάτα, καραμέλα, μαλλί της γριάς, βανίλια και πολλές άλλες γλυκές νότες σμίγουν με πατσουλί συνθέτοντας ένα αρωματικό προφίλ που δεν είχε επαναληφθεί στη σύγχρονη αρωματική κοινότητα.
Η εμφανώς θετική αντίδραση του κοινού οδήγησε και άλλες εταιρείες να ακολουθήσουν τη νέα τάση, παράγωντας αρώματα με νότες γλυκών και βανίλιας. Αν και μοιράζονται κάποια στοιχεία με την ανατολίτικη οικογένεια, τα αρώματα αυτά δεν χαρακτιρίζονται ως ανατολίτικα καθώς δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στη βανίλια και λιγότερο βάρος σε ποιο παραδοσιακές νότες όπως το μόσχο και τα εξωτικά ρετσίνια.
Η νέα αυτή οικογένεια αρωμάτων πήρε το δικό της όνομα: "Gourmand", που στα γαλλικά σημαίνει καλοφαγάς. Και πιστά στην κατηγορία τους τα αρώματα αυτά μας ανοίγουν την όρεξη θυμίζοντάς μας τα ζαχαρωτά της παιδικής μας ηλικίας και τις αγαπημένες μας γλυκές γεύσεις.
Πολλές φορές χρησιμοποιούνται και ποτά στην αρωματοποιία, συνεχίζοντας έτσι τη συνεργασία μεταξύ γεύσης και όσφρησης. Αρωματικό τζιν, ανάλαφρο κρασί και δυναμικό κονιάκ συνδιάζονται με άλλες λαχταριστές λιχουδιές για να συνθέσουν ακαταμάχητα προφίλ.
Πλέον οι μεγαλύτεροι οίκοι παράγουν gourmand αρώματα με μερικά εξέχοντα παραδείγματα: Pink Sugar by Aquolina, Euphoria by Calvin Klein, Jessica Simpson Fancy, Dior Addict, Prada Candy. Η τάση αυτή έχει επεκταθεί και στα ανδρικά αρώματα όπως το Lolita au Masculin, το A*men και το Rochas Man.
Αλλά γιατί μας φαίνονται αυτές οι γευστικές νότες τόσο γοητευτικές; Το 1994 o Alan Hirsch μελέτησε οσμές και την σεξουαλικη αντιδραση που προκαλουσαν σε 25 φοιτητές ιατρικής χρησιμοποιώντας μυρωδιές λουλουδιών και γνωστά αρώματα. Θέλοντας να μετρήσουν τους φοιτητές μη διεγερτικές συνθήκες αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν τη μυρωδιά ενός αμερικάνικου γλυκού με κανέλα. Τους περίμενε μια έκλπηξη καθώς η μυρωδιά του γλυκού προκάλεσε την μεγαλύτερη "αντίδραση"στους ερωτηθέντες.
Μία άλλη λαϊκή θεωρία υποστηρίζει πως τα αρώματα αυτά με τις γαλακτερές, γλυκιές τους νότες μας γυρίζουν στα βρεφικά και παιδικά μας χρόνια κυρίως λόγω της βανίλιας. Υποσυνείδητα μας θυμίζει είτε το μητρικό γάλα που έχει παρόμοιο άρωμα, είτε στιγμές χαράς όπως πλάθοντας γλυκά με τη μαμά ή τρώγωντας τούρτα γενεθλείων.
Οποιαδήποτε και να είναι η αιτία της αγάπης μας για τα gourmand αρώματα, το μόνο σίγουρο είναι πως αξίζουν τη δικιά τους τιμητική θέση στο βασίλειο των αρωμάτων καθώς μας θυμίζουν πως η ζωή είναι γλυκιά και ο έρωτας τελικά περνά από το στομάχι.