-
Το καλάθι αγορών είναι άδειο!
Το καλάθι αγορών είναι άδειο!
Η τεχνητή νοημοσύνη, μία τεχνολογία που έχει καθιερωθεί σε αναρίθμητους οικονομικούς και τεχνολογικούς τομείς κάνει τα πρώτα βήματα της στην αρωματοποιία.
Η IBM Research και η Symrise -παγκόσμιος παραγωγός αρωμάτων και γευστικών ουσιών με πελάτες όπως η Estee Lauder, Coty και Victoria’s Secret- έχουν δημιουργήσει το πρώτο διαθέσιμο στην αγορά άρωμα που έχει σχεδιαστεί από τεχνητή νοημοσύνη.
Το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης, ονομασμένο Philyra, χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο εκμάθησης για να μελετήσει τη βάση δεδομένων της Symrise. Περίπου 1,7 εκατομμύρια φόρμουλες αρωμάτων αναλύονται εξονυχιστικά και από αυτές εντοπίζονται “κενές θέσεις”, αρωματικοί συνδυασμοί που δεν έχουν δοκιμαστεί μέχρι τώρα αλλά πιθανότατα θα ήταν ευχάριστοι για το καταναλωτικό κοινό.
Για παράδειγμα, όταν ζητήθηκε από το Philyra να συνθέσει τη πιο δημιουργική έκδοση ενός αρώματος που λάνσαρε πριν 12 χρόνια, το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης παρήγαγε μια φόρμουλα που αφαιρούσε τις αναχρονισμένες νότες και αύξησε το δημοφιλές σήμερα σανδαλόξυλο. Επίσης, προς την έκπληξη των ερευνητών πρόσθεσε νότες κέδρου, μια άλλη δημοφιλή νότα του σήμερα.
Ο David Apel, αντιπρόεδρος της Symrise και αρωματοποιός αναφέρει πως η τεχνητή νοημοσύνη είναι η μόνη πρωτοπορία στον χώρο των αρωμάτων μετά την χρήση τεχνητών αρωματικών μορίων στα τέλη του 1800.
“H διαδικασία δημιουργίας μιας νέας αρωματικής φόρμουλας παίρνει μεταξύ έξι μηνών και τεσσάρων χρόνων. Το Philyra έδρασε πολύ γρηγορότερα. Ήταν πραγματικά εκπληκτικό πως το σύστημα δοκίμαζε νέους συνδυασμούς και πρωτοπόρες ιδέες. Παίρνει δικές του αποφάσεις ως προς το τι είναι ένα καλό άρωμα και μέσα από αυτό μας δίνει νέες πληροφορίες και τρόπους προσέγγισης της αρωματοποιίας.” ανέφερε ο Apel που σχεδιάζει αρώματα τα τελευταία 38 χρόνια.
Ήδη η IBM και η Symrise είναι σε επικοινωνία με μία μεγάλη εταιρεία ομορφιάς στη Βραζιλία, προκειμένου να σχεδιαστούν και να διατεθούν στην αγορά 2 νέα αρώματα της πρωτοπόρας τεχνολογίας.
Ένα από τα 2 αρώματα περιέχει μαγειρικά μπαχαρικά όπως κάρδαμο και μια βάση γάλατος και βουτύρου σε μια φόρμουλα που δεν έχει ξανασκεφτεί κάποιος μέχρι τώρα. “Δεν ανήκει στην παλέτα αρωματικών στοιχείων που θα χρησιμοποιούσα” διαπιστώνει ο Apel.
Ήδη πολλές άλλες εταιρείες σκέφτονται να χρησιμοποιήσουν αντίστοιχες τεχνολογίες, υποσχόμενες μια επανάσταση στην αρωματοποιία.